godlo_polski
gm.Golina
BIP

„Ja umiem stać wyżej”

Stanisław Wyspiański

Godziny pracy pedagogów
sala 1.14

Pedagog szkolny
p. Jolanta Ryczek

Poniedziałek 7:30-12:15
Wtorek 7:30-11:15
Środa 8:30-14:00
Czwartek 9:15-14:00
Piątek 7:30-13:00

Pedagog specjalny
p. Monika Biernacka

Poniedziałek 7:30-12:00 (8:25-9:10-5b)
Wtorek 10:00-12:30 (10:15-11:00-5b)
Środa 7:30-12:30 (7:30-9:10-5b)
Czwartek 9:00-12:00 (9:20-10:05-5b)
Piątek 8:15-11:00 (8:25-9:10-5b)
  1. Jak skutecznie uczyć się w domu?
  2. Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu opracował krótki przewodnik dla uczniów w jaki sposób mogą organizować samodzielnie naukę w domu. Zachęcamy do zapoznania sięi stosowania.

    Poradnik: kliknij tutaj

  3. Techniki nauki
  4. Jak uczyć się w efektywny sposób, szybciej czytaći więcej zapamiętywać? Jak organizować czasi osiągać planowane cele? Jak szybkoi łatwo uczyć się języków obcych? Odpowiedzi na te pytania uczniowie znajdą w nowym cyklu edukacyjnym TVP VOD „Techniki nauki”. Programy prowadzą eksperci, trenerzyi wykładowcy, którzy w przystępny sposób podpowiadają, jak rozwijaći doskonalić jedną z najważniejszych kompetencji XXI wieku – umiejętność uczenia się. Wszystkie odcinki można bezpłatnie obejrzeć na platformie vod.tvp.pl. Jest to nowy cykl edukacyjny, który powstał dzięki współpracy Telewizji Polskieji Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ważnym tematem programów jest planowanie oraz dobra organizacja czasu.

    Cykl edukacyjny „Techniki nauki” to 33 odcinki.

    W odcinku „Nowoczesne techniki nauki” widzowie poznają narzędzia, które ułatwiają szybsząi efektywniejsza naukę, takie jak: trening mózgu czy techniki pamięciowe. Z kolei w programie „Szybsze czytanie – szybsza nauka” prowadząca podpowiada, że do nauki szybkiego czytania warto używać wskaźnika, obejmować większą partię tekstu jednym spojrzeniemi nie czytać w pozycji leżącej.

    Wszystkie odcinki można obejrzeć bezpłatnie na stronie internetowej:kliknij tutaj

  5. Re@lnie odpowiedzialni
  6. Profilaktyczny program dla przedszkolii szkół:

    1. uświadamiający szkodliwość nadmiernego korzystania z ekranów,
    2. uświadamiający szkodliwość nadmiernego korzystania z ekranów,
    3. filmy, webinary, podcasty, prezentacje, scenariusze, karty pracy z rodzicamii dziećmi

    Szczegóły: kliknij tutaj

  7. Domowe zasady ekranowe
  8. W ostatnich latach jednym z najpoważniejszych zagrożeń związanych z nowymi technologiami staje się nadużywanie urządzeń ekranowych. Coraz częściej diagnozowane są przypadki regularnego uzależnienia od sieci u coraz młodszych dzieci. Nadużywanie ekranów jest szkodliwe dla wzroku, może obniżać jakość snu, negatywnie wpływa na rozwój mózgui rozwój mięśni dłoni.

    Szczegóły: kliknij tutaj

  9. Mediacje szkolne, mediacje rówieśnicze
  10. Mediacja szkolna - to mediacja, w której stronami konfliktu mogą być: nauczyciel, dyrektor, pracownik niepedagogiczny szkoły, uczeń, rodzic. Konflikty rozwiązywane w mediacjach szkolnych dotyczą działalności statutowej szkoły bądź relacji między stronami. Funkcję mediatora pełni osoba dorosła, posiadająca kompetencje z zakresu prowadzenia mediacji.

    Mediacja rówieśnicza - to mediacja, w której stronami konfliktu są uczniowie. Konflikty rozwiązywane w mediacjach rówieśniczych dotyczą relacji między stronami. Mediacje te prowadzone są przez dwóch uczniów do tego przygotowanych, cieszących się zaufaniemi sympatią rówieśników.

    Szczegóły: kliknij tutaj

  11. Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym?
  12. Stres egzaminacyjny towarzyszy każdemui to normalna rzecz. To złożony stan, który może być hamulcem ręcznym albo paliwem motywacji do przygotowania się do egzaminu. Można sobie jednak z nim radzići spróbować nad nim zapanować. Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała na ten temat materiały dla uczniówi rodziców. W broszurach ósmoklasiści znajdą przydatne narzędzia w radzeniu sobie ze stresemi zalecenia, co można zrobić, aby się niepotrzebnie nie stresować.

    Szczegóły: kliknij tutaj

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem