Ogłoszenia

Imprezy i uroczystości szkolne


Aktualności

A

  Znaleziono 1151 aktualności
nowsze   starsze


Dzień Pluszowego Misia nie tylko dla maluchów... Matematyka na wesoło...

>>> 2020-11-25 --> id: 1132

Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe przygotowało ciekawe kartki z kalendarza - zestawy zadań matematycznych do wybranych świąt. Dzięki nim można celebrować ważne wydarzenia, a jednocześnie utrwalać wiadomości i doskonalić umiejętności.

Każdy z nas Dzień Pluszowego Misia - 25 listopada, może świętować przytulając swoją ulubioną maskotkę lub też ćwicząc określanie wieku i godzin oraz dzielenie i zaokrąglanie liczb. Można pobrać karty pracy i świętować matematycznie ;-) w towarzystwie MISIA.

Pobierz i sprawdź się:

>>> Określanie wieku i godzin na zegarach w towarzystwie Misia

>>> Zapasy miodu - cechy podzielności liczb

>>> Miś magazynier i miś finansista - zasady zaokrąglania liczb

Świąteczny konkurs dla dzieci z oddziałów przedszkolnych

>>> 2020-11-25 --> id: 1133











>>>REGULAMIN


Konkurs na najpiękniejszą ozdobę choinkową

>>> 2020-11-24 --> id: 1131



Aby choć na chwilę oderwać się od nauki i pracy przed komputerem oraz poczuć magiczną atmosferę zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia wychowawca świetlicy szkolnej p. Anna Karczewska-Sieczka zaprasza do udziału w konkursie na najpiękniejszą ozdobę choinkową.

W związku z trwającą sytuacją epidemiczną konkurs organizowany jest zgodnie z obowiązującym reżimem sanitarnym. Podpisane prace należy dostarczać do pojemnika pod drzwi szkoły od strony boiska, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 16:00. Termin składania prac do 15 grudnia 2020r. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną jeszcze przed świętami na stronie internetowej naszej szkoły.

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU PIOSENKI ŚWIĄTECZNEJ W JĘZYKU ANGIELSKIM

>>> 2020-11-23 --> id: 1130

Zapraszamy do wzięcia udziału w SZKOLNYM KONKURSIE PIOSENKI ŚWIĄTECZNEJ W JĘZYKU ANGIELSKIM

>>> KARTA ZGŁOSZENIA


1. Cele konkursu:
- kształcenie wrażliwości i kultury muzycznej
- propagowanie nauki języka angielskiego poprzez formę piosenki
- prezentacja umiejętności językowych i wokalnych uczniów

2. Warunki uczestnictwa
W konkursie biorą udział soliści i duety w trzech kategoriach wiekowych:
I kategoria – oddziały przedszkolne
II kategoria – klasy 1 – 3
III kategoria – klasy 4 - 8
- uczestnicy prezentują jedną piosenkę świąteczną/lub kolędę w języku angielskim,
- każdy uczestnik do dnia 10.12.2020r. wysyła wypełnioną kartę zgłoszenia oraz kopię tekstu utworu ,
- nagrania (film z prezentacją piosenki) należy przesłać do dnia 17.12.2020r.

3. Ocenie podlega:
- ogólny wyraz artystyczny,
- interpretacja wokalna utworu,
- poprawność językowa i fonetyczna wykonywanego tekstu piosenki,
- poprawna emisja, dykcja i intonacja,

4. Uwagi końcowe:
Uczestnicy Konkursu wyrażają zgodę na publikowanie i przetwarzanie swoich danych osobowych w publikacjach i na ogłoszeniach wyników. Kartę zgłoszenia do udziału w konkursie należy wysłać na adres mailowy organizatora: e.koper@spkawnice.pl do 10.12.2020 r. Zgłoszenie uczestnictwa jest równoznaczne z akceptacją regulaminu konkursu.

Tydzień Edukacji Globalnej

>>> 2020-11-17 --> id: 1128

Nasza szkoła od ponad roku współpracuje z Polską Akcją Humanitarną realizując program Godziny Wychowawcze ze Światem. Jednym z elementów realizowanego programu jest Tydzień Edukacji Globalnej. Zeszłoroczna edycja odbywająca się pod tematem „Obudźmy się! To ostatni dzwonek dla klimatu!” cieszyła się dużym zainteresowaniem. Odbywające się podczas obiadowej przerwy (18-24.11.2019r.) seanse gromadziły pełną salę widzów. Tegoroczna 22. edycja europejskiego Tygodnia Edukacji Globalnej odbywa się w dniach 16 – 20 listopada 2020r. pod hasłem: „To nasz świat. Uczyńmy go lepszym!”. W tym roku motto „Działaj lokalnie, myśl globalnie” nigdy nie było tak aktualne. Potrzeba ponownego przemyślenia naszego sposobu życia – od naszych przyzwyczajeń konsumpcyjnych, poprzez sposób, w jaki odnosimy się do siebie nawzajem i do środowiska naturalnego, a także sposób, w jaki wyobrażamy sobie rolę edukacji w naszym społeczeństwie – stała się przedmiotem wspólnej troski. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, musimy zjednoczyć się jako globalna społeczność i realizować ambitne cele, aby chronić naszą planetę.

Ponieważ nie ma możliwości zorganizowania projekcji filmów w szkole, udostępniamy linki zachęcając do zorganizowania Tygodnia Edukacji Globalnej 2020 w swoich domach. Żyjemy w globalnym świecie, w którym nasze życie nieodwracalnie powiązane jest z życiem reszty planety. Nie możemy uniknąć tych współzależności, by je lepiej zrozumieć polecamy filmy edukacyjne WWF.

>>> PUNKT KRYTYCZNY Świadoma konsumpcja
>>> PUNKT KRYTYCZNY Rewolucja żywieniowa
>>> PUNKT KRYTYCZNY Trujące powietrze
>>> PUNKT KRYTYCZNY Alternatywny transport
>>> PUNKT KRYTYCZNY Klimat się zmienia
>>> Animacja MAN
>>> Ważny! Apel Grety Thunberg

„In the world of fairy tales. The older one read the yonger one. - W świecie bajek. Starsi czytają młodszym”.

>>> 2020-11-17 --> id: 1129

„Dzisiaj cały świat mówi po angielsku” – to zdanie powtarzają dzieci i dorośli. Jednak wszyscy doskonale wiedzą, iż sztuka uczenia się języków obcych jest bardzo trudna i niejednokrotnie zdarza się, że wielu z nas brakuje motywacji do utrwalania i zdobywania wiadomości i umiejętności językowych. Dlatego promowanie języka angielskiego wśród uczniów, wykorzystanie ich potencjału i zachęcanie do nauki, do poznawania literatury dziecięcej to główne założenia wprowadzonej w październiku 2020r. innowacji pedagogicznej.

Działaniem innowacyjnym objęci zostali uczniowie klasy VI b oraz dzieci z oddziałów przedszkolnych. Działania nasze będą cykliczne, będziemy spotykać się raz w miesiącu, za każdym razem z inną bajką.
Jesteśmy już po pierwszym spotkaniu, które w dobie obecnej sytuacji stanowiło duże wyzwanie dla uczennic klasy 6b - Mai Wejman, Martyny Krawiec oraz wychowawczyni klasy p. Ewy Koper. Nie mogło dojść do spotkania w naturalnych warunkach szkolnych z powodu nauczania zdalnego klas starszych. Dlatego też uczennice zaprezentowały bajkę „The Goldilocks and three bears” - Złotowłosa i trzy misie - młodszym koleżankom i kolegom za pomocą aplikacji TEAMS. Przedszkolaki były zachwycone bajką oraz formą, w jakiej została ona wykonana. Na koniec spotkania dzieci z oddziałów przedszkolnych dostały do wykonania kartę pracę w języku angielskim, w celu sprawdzenia zrozumienia bajki oraz kolorowankę.

Przedszkolaki nie mogą doczekać się kolejnego spotkania oraz nowej bajki.

Dom Kultury w Golinie ogłasza przegląd kolęd on-line

>>> 2020-11-16 --> id: 1127




W tym roku w innej, nowej odsłonie Dom Kultury w Golinie chce kultywować tradycję śpiewania kolęd w ramach corocznego wydarzenia jakim jest Przegląd Twórczości Bożonarodzeniowej.

Organizatorzy zachęcają do udziału w PRZEGLĄDZIE KOLĘD ON-LINE.

Szczegóły:
>>>REGULAMIN
>>>ZGŁOSZENIE

Rozstrzygnięto konkurs recytatorski online wierszy o tematyce patriotycznej…

>>> 2020-11-15 --> id: 1125

Gminny Konkurs Recytatorski Wierszy o Tematyce Patriotycznej pod honorowym patronatem burmistrza Mirosława Duczyńskiego zorganizowany przez Bibliotekę Publiczną w Golinie w bieżącym roku przeprowadzono w innej formule, dostosowanej do obecnie panującej sytuacji pandemicznej. Odbył się bowiem online – uczestnicy zostali poproszeni o nagranie krótkiego filmu, na którym prezentowali wybrany wiersz o tematyce określonej w regulaminie.

W tych nietypowych zmaganiach recytatorskich wzięło udział szesnaścioro uczniów z gminy Golina. Naszą szkołę reprezentowało 6 uczniów:
- Chwalisz Andrzej – kl. IV
- Kaczan Laura – kl. V
- Korzeniewska Gabriela – kl. V
- Krzemionka Martyna – kl. V
- Podlesiński Dawid – kl. V
- Szczublewska Wiktoria – kl. V

Jury w skaldzie: Żanetta Matlewska - Dyrektor Biblioteki Publicznej w Golinie i bibliotekarze: Karolina Kasprzak, Anna Nawrocka oraz Monika Paszek wyłoniło laureatów i osoby wyróżnione. Podczas oceniania wzięto pod uwagę umiejętności interpretacyjne, dykcję oraz ogólne wrażenia artystyczne. Nasze piątoklasistki: Laura KaczanGabrysia Korzeniewska – otrzymały wyróżnienia.

Dziękujemy i gratulujemy wszystkim uczniom, którzy podjęli próbę „występu przed kamerą”, ale również ich nauczycielom polonistom i rodzicom.

Dzięki BP w Golinie zapraszamy do obejrzenia występów naszych reprezentantów:
>>>LAURA KACZAN
>>>GABRIELA KORZENIEWSKA
>>>ANDRZEJ CHWALISZ
>>>MARTYNA KRZEMIONKA
>>>DAWID PODLESIŃSKI
>>>WIKTORIA SZCZUBLEWSKA

Konkurs plastyczny zorganizowany przez DK w Golinie rozstrzygnięty…

>>> 2020-11-15 --> id: 1126

Uczestnicy konkursu plastycznego zorganizowanego przez Dom Kultury w Golinie ph. „PATRIOTYZM Z DOBIE KORONAWIRUSA” w swych pracach w różny sposób przedstawili idee wolności, niepodległości, patriotyzmu i umiłowania ojczyzny… Trzydziestu dwoje młodych artystów wzięło udział w ww. konkursie zorganizowanym z okazji 102 rocznicy Odzyskania Niepodległości Polski. Za pomysłowość i zaangażowanie każdy z nich otrzymał od organizatorów nagrodę rzeczową. Naszą szkołę reprezentowali:
- Fabian Dławichowski
- Hubert Krzemionka
- Martyna Krzemionka
- Filip Kupczyk
- Jan Lewandowski
- Paweł Majewski
- Filip Maśliński
- Wojciech Przyjacielski
- Maja Roszak
- Zuzanna Rybarczyk
- Zofia Sieczka
- Maria Walczak

Celem konkursu było zaangażowanie środowiska w propagowanie właściwej postawy patriotyzmu, budowanie wśród dzieci i młodzieży przywiązania do tradycji i historii własnego kraju, uczczenie obchodów Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom kreatywności i przejmujących prac plastycznych.

Ósmoklasiści, mowie nienawiści mówią – NIE !!!

>>> 2020-11-12 --> id: 1123

W październiku 2020 roku uczniowie klasy ósmej przyłączyli się do ogłoszonego przez Miejską Komendę Policji w Koninie konkursu pod hasłem: ”Mowa nienawiści – ja mówię STOP”.

W ramach współpracy w zakresie działań prewencyjnych i realizacji Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego nasi uczniowie kolejny raz przyłączyli się do promowanego przez policję programu ”Razem dla bezpieczeństwa”. Zamierzeniem projektu było uzyskanie wytworu artystycznego w formie plakatu na temat profilaktyki w zakresie mowy nienawiści oraz jej zapobieganiu wśród młodych ludzi. Pomysł konkursu zrodził się z potrzeby właściwego reagowania na zjawiska nieakceptowane społecznie tj. na używaniu języka w celu szerzenia nienawiści, przemocy, agresji, czy dyskryminacji.

Głównym celem konkursu było m.in.:
- uświadomienie zagrożeń związanych z mową nienawiści w życiu codziennym,
- kształtowanie poprawnych wzorców zachowań wśród młodzieży,
- umacnianie asertywnych postaw wobec zagrożeń występujących w życiu codziennym, również w sieci Internet,
- wyposażenie uczestników w wiedzę na temat odpowiedzialności karnej za popełnione przestępstwa dotyczące mowy nienawiści.

Zadaniem uczniów było wykonanie indywidualnie lub zespołowo pracy plastycznej – plakatu na powyższy temat. Do konkursu przystąpiło 24 uczniów: Hubert Babacz, Adrian Szczublewski, Filip Woźniak, Jakub Modelski, Jakub Łukasiewicz, Piotr Garbarczyk, Nikola Szymańska, Anna Jarocka, Tatiana Kędzia, Natalia Racinowska, Marika Krakowska, Anna Pogorzelska, Agata Szubińska, Anna Matuszak, Martyna Marciniak, Justyna Antkowiak, Oliwia Jasiczek, Sandra Szczublewska, Nikola Jesionowska, Łukasz Aniszewski, Kacper Perliński, Emil Słowiński, Wiktor Jakubowski i Szymon Wardęcki. Była to duża grupa uczniów (24 spośród 28 uczniów tej klasy), których do pracy zmotywowała wychowawczyni p. Kinga Lewicz. Akcja poprzedzona była pogadanką na lekcji wychowawczej. Młodzież miała możliwość porozmawiać o problemie, czyli formie agresji, która szerzy, propaguje oraz usprawiedliwia nienawiść w codziennym życiu, a szczególnie w Internecie i mediach. Uczestnicząc w konkursie uczniowie mieli okazję wyrazić swoją postawę oraz zaprezentować wiedzę dotyczącą zagrożeń, szkodzących zdrowiu i bezpieczeństwu.

Koordynatorem konkursu na terenie szkoły był pedagog szkolny - p. Jolanta Ryczek.

Wyniki etapu szkolnego Wojewódzkiego Konkursu Języka Polskiego

>>> 2020-11-12 --> id: 1124

6 listopada br. przeprowadzono etap szkolny Wojewódzkiego Konkursu Języka Polskiego. Z testem konkursowym zmierzyła się tylko jedna uczennica z klasy VIII. Do etapu rejonowego konkursu mógł zakwalifikować się uczeń, który na etapie szkolnym otrzymał minimum 80% - czyli 40 punktów. Oto wyniki:


Kod ucznia - login Ilość uzyskanych punktów
wkjp6789234

Mimo tego, że nie zdobyła wymaganych 40 punktów, gratulujemy odwagi i podjęcia próby zmierzenia się z niełatwymi zadaniami.


nowsze  nowsze   starsze  starsze