Ogłoszenia

Imprezy i uroczystości szkolne


Aktualności

A

  Znaleziono 1800 aktualności



nowsze   starsze
Zwraca rekordów:11

2024-03-24 --> id: 1785

Tydzień wielokulturowy w klasach IV – VIII

W ramach odbywającego się w naszej szkole tygodnia wielokulturowego klasy starsze również zaprezentowały kilka państw.

u>Klasa IV przygotowała ciekawą i barwną prezentację multimedialną o Grecji. Czwartoklasiści pokazali kolorowe zdjęcia wraz z informacjami o wyspach takich jak: Kreta, Kos, Zakynthos, Korfu, Santorini, Saloniki. Wykorzystując obraz audiowizualny przedstawili informacje o zwierzętach, roślinach, górach i wulkanach greckich. Uczyli widownię kilku zwrotów w języku greckim a następnie rozdawali naklejki z flagą Grecji. Przygotowali kolorowe plakaty. Klasa Va zaprezentowała USA. Oprócz interesujących plakatów klasa zaprezentowała model amerykańskiego samolotu oraz łazika, wykonane z klocków lego. Stanowiły one atrakcję prezentacji, gdyż skupiały swoją uwagę, podobnie jak statua wolności i mapa Stanów Zjednoczonych wykonana na drukarce 3D. Uczniowie przedstawili dialog w języku angielskim dotyczący kultury amerykańskiej. Na koniec odsłuchaliśmy hymn USA trzymając rękę na sercu w taki sam sposób, jaki robią to Amerykanie. Klasa Vb zaprezentowała Wielką Brytanię. Uczniowie przedstawili ciekawostki o Wielkiej Brytanii, kluby piłkarskie, angielskie śniadanie, walutę, język urzędowy, ilość mieszkańców, powierzchnię całego kraju. Zaprezentowali flagę Wielkiej Brytanii oraz mundurek szkolny. Wielka Brytania to inaczej zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej składa się z Anglii Walii i Szkocji i Irlandii Północnej a stolicą Wielkiej Brytanii jest Londyn. Najstarszą rezydencją królewską jest zamek Windsor. Klasa VI przedstawiła Japonię. Uczniowie przygotowali różnorodne plakaty. Przedstawili wiersz po japońsku. Zapoznali publiczność z podstawowymi zwrotami w języku japońskim. Szóstoklasiści przedstawili kilka faktów dotyczących stolicy, waluty i języka japońskiego. Mogliśmy oglądać na tabliczkach rysunkowych graficzne znaki symbolizujące imiona japońskie. Klasa VII zaprezentowała Turcję. Uczennice przygotowały taniec o charakterze tureckim, z wykorzystaniem kostiumów ukazujących swoistość Turcji. Wysłuchaliśmy wiersza wyrecytowanego w języku tureckim. Przeprowadzono wywiad z uczniem, który opowiadał o kulturze i religii islamu, przeważającej wśród mieszkańców Turcji. Klasa przygotowała ciekawe plakaty, a szczególną uwagę przykuł szkic wykonany przez ucznia, przedstawiający najważniejsze dzieło architektury bizantyjskiej – bazylikę Hagia Sophia. Klasa VIII zaprezentowała informacje o Korei Północnej. Dla wielu słuchaczy wiadomości te były szokujące. Do najciekawszych faktów należały te o tym, że istnieje tam tylko 28 zatwierdzonych fryzur, spośród nich wolno wybrać jedną. Nie wolno posiadać dowolnej fryzury. Mężczyźni nie mogą mieć włosów dłuższych niż 5 cm, zaś kobiety zamężne powinny obcinać się krócej niż przed zamążpójściem. W Korei Północnej nie ma ani jednej restauracji McDonalds i nie można nosić jeansów.

Nad organizacją całego tygodnia czuwały panie: Anna Karczewska – Sieczka, Ewa Koper, Regina Łyjak, Julita Dąbrowska.

Był to czas mieszania się wielu kultur, pełen barwnych oraz różnorodnych strojów i zwyczajów.

2024-03-24 --> id: 1787

Szalony Wiosenny Tydzień

Z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego od 18 marca do 22 marca w naszej szkole odbył się „Szalony Wiosenny Tydzień”. Każdy dzień w tym magicznym tygodniu niósł wyzwanie dla wszystkich uczniów i pracowników. Poniedziałek był dniem bez plecaka, wtorek to z kolei dzień na opak - uczniowie zakładali ubrania na lewą stronę. Środa była dniem żaby – trzeba było założyć coś zielonego, im więcej tym lepiej. Czwartek utożsamiał się z dniem kolorowej skarpetki w związku ze Światowym Dniem Osób z Zespołem Downa – na znak solidarności uczniowie zakładali kolorowe nie do pary skarpetki. Piątek był dniem szalonej fryzury.

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę: większość uczniów i pracowników naszej szkoły bardzo aktywnie włączyła się w zabawę, a pomysłowość i kreatywność inicjatywy nie znała granic. Wiosnę powitaliśmy na wesoło.

2024-03-22 --> id: 1790

Powitanie wiosny

W czwartek 21 marca wszystkie dzieci z naszego przedszkola świętowały nadejście wiosny. Dla każdego przedszkolaka jest to bardzo wyczekiwane wydarzenie. Dzień rozpoczęto od rozmów o nowej porze roku oraz od wesołych zabaw przy muzyce. Uśmiechnięte maluchy wyruszyły na spacer w okolicy, gdzie pożegnały zimę wraz z Marzanną. Dodatkowo dzieci próbowały odstraszyć zimę, śpiewając głośno piosenki o wiośnie. I tak kolorowy, ale już wiosenny, uśmiechnięty pochód mógł wrócić do przedszkola. Cieszymy się, że w taki sposób przedszkolaki mogły w pełni przywitać wiosnę, która obdarowała wszystkich pięknym słoneczkiem.

Mamy nadzieję, że dzięki zaangażowaniu naszych przedszkolaków wiosna zawita do nas na dobre, a wraz z nią ciepłe dni, z których będziemy czerpać radość.

2024-03-21 --> id: 1780

„ECOheroes” w naszej szkole…

19 marca naszą szkołę odwiedził zespół ECOheroes reprezentowany przez: Igora Perlińskiego, Wiktorię Janiszyn oraz Szymona Grzegorzewskiego. Zespół ten bierze udział w X edycji Ogólnopolskiej Olimpiady "Zwolnieni z Teorii", która na celu ma nauczyć młodzież organizować swoje własne projekty społeczne. Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Koninie przeprowadzili ekologiczne warsztaty w klasach: 1a, 1b, 2a, 2b, 3a, 3b, 5a oraz 5b. W klasach pierwszych oraz drugich przeprowadzili warsztaty na temat segregacji, recyklingu, zanieczyszczeń oraz upcyklingu. Dzieci odwiedził również żółw z ECOplanety, którego strój został wykonany w 100% z recyklingu. W klasach trzeci uczniowie wykonali swój własny arkusz papieru czerpanego oraz obejrzeli doświadczenia, które przybliżyły im temat zagrożeń środowiska. W klasach 5 zespół przeprowadził krótkie zajęcia, które skupiały się na środowisku, zanieczyszczeniach oraz sposobach jego ochrony. Podczas wszystkich zajęć uczniowie sprawdzali swoją wiedzę poprzez gry interaktywne takie jak Milionerzy czy ECOpuzzle.

Wydarzenie to z pewnością przekonało młodych uczniów, że o naszą planetę trzeba dbać, ponieważ mamy ją tylko jedną!

2024-03-21 --> id: 1781

Światowy Dzień Zespołu Downa

21 marca jest kolorowy nie tylko z powodu pierwszego dnia wiosny! To właśnie tego dnia obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa, jako wyraz solidarności z osobami z Zespołem Downa.

Z tej okazji już od jakiegoś czasu uczniowie naszej szkoły przygotowywali się do tego święta pod kierunkiem wychowawców klas I-III. Klasy wraz z wychowawcami wykonały przepięknie ozdobione skarpety. Panie otrzymały przykładowe szablony skarpetek – symbol zespołu Downa do wykonania według pomysłu każdego z uczniów, dzięki temu korytarz naszej szkoły stał się w tym dniu kolorowy. Solidaryzując się z osobami z zespołem Dawna w czwartkowy poranek wszyscy uczniowie włożyli kolorowe skarpety, do akcji włączyli się również nauczyciele. Uczniowie mogli również w czasie przerw skorzystać z propozycji organizatorów i wziąć udział w prowadzonych przez ósmoklasisty ćwiczeniach grafomotorycznych i sensorycznych.

Koordynatorem działań na terenie szkoły była p. Małgorzata Jakubowska.

2024-03-19 --> id: 1779

Wielkopolska Noc Belfrów powraca!

Departament Edukacji i Nauki Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie, Biologia z Blondynką serdecznie zapraszają na trzecią edycję tego magicznego wydarzenia w Koninie!

Termin: 22 marca 2024 r., od godz. 18:00.

Miejsce: Wirtualnie, w wygodnym zaciszu swojego domu! Przygotujcie się na wieczór spotkań z fascynującymi nauczycielami, którzy zabiorą Was w niezwykłą podróż w świat edukacji! Zapamiętajcie datę, dołączcie do naszego wydarzenia online i dajcie się zainspirować!

REJESTRACJA >>>KLIKNIJ TUTAJ

Osoba do kontaktu: Aldona Olesiak, aolesiak@cdnkonin.pl, 632422332 wew. 220

2024-03-18 --> id: 1778

Dzień Kariery dla ósmoklasistów

2024-03-15 --> id: 1804

Gminny Przegląd Tańca

2024-03-14 --> id: 1775

Talerz zdrowego odżywiania

W ramach programu Szkoły Promującej Zdrowie uczniowie naszej szkoły w graficznej formie przygotowali rozkład poszczególnych grup produktów, z których powinien składać się każdy posiłek. Oczywiście oprócz zilustrowania porcji została także uwzględniona aktywność fizyczna. Talerz zdrowego odżywiania- przedstawia w przejrzysty sposób rozkład poszczególnych grup produktów. Na zajęciach zapoznano dzieci z plakatem i omówiono poszczególne części: jedną część stanowią warzywa i owoce z przewagą warzyw, kolejna część talerza to produkty białkowe czyli: mięso, ryby, nabiał, jaja bądź nasiona roślin strączkowych (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica i bób). Następną część talerza to produkty węglowodanowe, czyli produkty zbożowe z pełnego ziarna. Są to produkty takie jak: płatki owsiane, pieczywo razowe, kasze gruboziarniste czy makarony i mąki razowe.

Uczniowie po rozmowie z wychowawcą, omówieniu poszczególnych części- grup produktów wykonali swój talerz zdrowego żywienia do którego wykorzystało wycięte z gazet zdjęcia i obrazki przedstawiające różne produkty.

Celem przedsięwzięcia było poprawne kształtowanie nawyków żywieniowych.

2024-03-13 --> id: 1774

Harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych


Szanowni Rodzice! Drodzy Ósmoklasiści!

Informujemy, iż na stronie Kuratorium Oświaty w Poznaniu opublikowane zostały terminy postępowania rekrutacyjnego do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2024/2025. Udostępniono również wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym oraz inne materiały związane z rekrutacją.

- TERMINY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO >>> KLIKNIJ TUTAJ

- DODATKOWE INFORMACJE >>> KLIKNIJ TUTAJ

2024-03-12 --> id: 1773

Konkurs Logicznego Myślenia

Szesnaścioro uczniów kl. II - VI przystąpiło 12 marca 2024 r. do Konkursu Logicznego Myślenia.

W ciągu 55 minut uczniowie rozwiązywali zestawy zadań na dwóch poziomach trudności: poziom 1 (kl. I - III) i poziom 2 (kl. IV - VI).

Z tegorocznymi łamigłówkami zmierzyło się 5 uczniów z kl. 2a, 1 uczennica z kl. 3a, 7 uczniów z kl. 3b, po 1 uczennicy z kl. 5a i 5b oraz 1 szóstoklasista.

Klucze odpowiedzi do testów zostaną opublikowane w archiwum testów 18-03-2024 r.

Organizator zobowiązuje się przekazać wyniki do 06-05-2024 r.


nowsze   starsze