Ogłoszenia

Imprezy i uroczystości szkolne


Aktualności

A

  Znaleziono 1800 aktualności



nowsze   starsze
Zwraca rekordów:11

2024-04-19 --> id: 1806

Zapraszamy na wystawę... i piknik




Zapraszamy na wystawę prac naszego absolwenta - Franciszka Ziemniczaka, które są rezultatem Jego niezwykłego talentu do tworzenia figur techniką origami. Zobaczycie sami jakie cuda potrafi stworzyć Franek ze zwykłej, szarej kartki papieru.

4 maja 2024 r. w Muzeum Okręgowym w Koninie odbędzie się „Piknik Hanami”. Można będzie uczestniczyć w wielu atrakcjach związanych z Japonią.

2024-04-18 --> id: 1805

Konsultacje dla Rodziców






24 kwietnia 2024 r. (środa) w godz. 16.00 - 18.00 zapraszamy rodziców na konsultacje z nauczycielami zorganizowane w celu omówienia postępów oraz trudności edukacyjnych i wychowawczych dzieci w II półroczu roku szkolnego 2023/2024.

2024-04-15 --> id: 1802

Trzecioklasiści z wizytą w stolicy…

9 kwietnia 2024 roku uczniowie klas trzecich wraz z opiekunami p. A.Bryś, J. Grabią oraz K. Lewicz wybrali się na wycieczkę szkolną do stolicy Polski. Warszawa zaprezentowała się wspaniale w blasku kwietniowego słońca. Zwiedzanie trzecioklasiści zaczęli od placu zamkowego, gdzie poznali historię zamku królewskiego oraz kolumny Zygmunta III Wazy. Idąc wzdłuż murów Barakanu, podziwiali pomnik Kilińskiego i Młodego Powstańca. Docierając do Rynku Starego Miasta oczom dzieci wśród licznych, pięknie zdobionych kamieniczek ukazał się najbardziej popularny symbol Warszawy- pomnik Syrenki. Kolejną atrakcją było zwiedzanie Stadionu Narodowego PGE Narodowy. Trasa Piłkarskie Emocje pozwoliła min. zajrzeć do szatni piłkarzy, zająć miejsce w ekskluzywnych lożach, zasiąść na miejscu piłkarzy w sali konferencyjnej oraz zrobić pamiątkowe zdjęcie z Lewandowskim i Glikiem. Ostatnią atrakcją było wejście do Centrum Nauki Kopernik. Ponad 450 eksponatów pozwoliło rozbudzić ciekawość, wspomóc samodzielne poznawanie świata oraz przedstawić zaawansowane technologie w przystępny dla dzieci sposób.

Zmęczeni ale zadowoleni, spoglądając ostatni raz z okien autokaru na panoramę Warszawy (na min. Most Świętokrzyski oraz Pałac Kultury i Nauki), uczniowie udali się w drogę powrotną do domu.

2024-04-15 --> id: 1803

ŚWIADOMY I SAMODZIELNY WYBÓR SZKOŁY. „Gminne Forum Szkół Ponadpodstawowych” w Radolinie

Nie ulega wątpliwości, że przygotowanie uczniów do świadomego, samodzielnego wyboru dalszej ścieżki kształcenia, planowanie kariery, podejmowanie decyzji edukacyjnych i zawodowych, uwzględniających znajomość własnych zasobów oraz pozyskanie informacji na temat rynku pracy to priorytety, które przyświecały „Gminnemu Forum Szkół Ponadpodstawowych”. To wyjątkowe wydarzenie odbyło się 12 kwietnia 2024 r. w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Radolinie. Spotkanie to zorganizowane zostało po raz pierwszy z myślą o uczniach klas ósmych z placówek oświatowych z terenu gminy Golina.

Swoja ofertę edukacyjną zaprezentowało wówczas 11 szkół ponadpodstawowych:
• I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki,
• II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego,
• III Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida,
• Zespół Szkół im. Mikołaja Kopernika,
• Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych im. Stanisława Staszica,
• Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stefana Batorego,
• Zespół Szkół Budownictwa i Kształcenia Zawodowego im. Eugeniusza Kwiatkowskiego,
• Zespół Szkół Technicznych w Koninie,
• Rzemieślnicza Szkoła Branżowa w Koninie,
• Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie,
• Zespół Szkół Ekonomicznych im. Maksymiliana Jackowskiego w Słupcy.

Sprawny przebieg spotkania, które swoją obecnością zaszczycił burmistrz Mirosław Durczyński, koordynowali nauczyciele doradztwa zawodowego ze szkół podstawowych w gminie Golina - Bernadeta Kucharska SP Radolina (główny organizator), Kinga Lewicz SP Kawnice i Przemysław Ciesielski SP Golina, SP Przyjma.

Mamy nadzieję, że poszczególne prezentacje ofert edukacyjnych oraz indywidulane rozmowy przy stoiskach były doskonałym pomysłem na to, by rozwiać wszelkie wątpliwości ósmoklasistów, co do wyboru ścieżki kształcenia i przyszłego zawodu.

2024-04-13 --> id: 1801

My future - rozmowy o zawodach przyszłości

„My future - rozmowy o zawodach przyszłości” to wspólna inicjatywa Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Koninie oraz Młodzieżowy Dom Kultury w Koninie.

Młodzież ze szkół- Szkoła Podstawowa im St. Wyspiańskiego w Kawnicach, Szkoła Podstawowa nr 4 im. Gustawa Morcinka w Koninie, Szkoła Podstawowa nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi w Koninie , Szkoła Podstawowa nr 12 w Koninie im. S.Moniuszki dzięki uprzejmoci organizatorów miała możliwość uczestniczyć w pierwszym tego typu wydarzeniu w regionie.

Zaproszeni prelegenci, przedstawiciele biznesu z subregionu konińskiego mięli okazję poznać pomysły młodzieży na przyszłość i opowiedzieć o własnych doświadczeniach w prowadzeniu biznesu. Bardzo ciekawe rozmowy z osobami, którzy swoje biznesy rozpoczęli i prowadzą w Koninie (Olga Żaryn/marketing consultant&trainer, Roman Wronkowski właściciel firmy Indeco, p. Sergiusz Kowalczyk współwłaściciel Wydawnictwo G3 oraz p. Konrad Maciaszek prezes zarządu Primabiotic) pozwoliły uwierzyć uczniom, że odpowiedni pomysł, przemyślany plan i wiara w siebie ale również odwaga i rzetelna praca przyniesie sukces w wybranym biznesie.

Opiekunami była p. I. Śmigielska oraz K. Lewicz.

2024-04-12 --> id: 1772

Konkurs na radnych Młodzieżowej Rady Miejskiej w Golinie

Burmistrz Goliny wydał Zarządzenie nr 18/2024, w którym ogłosił konkurs na radnych Młodzieżowej Rady Miejskiej oraz określił harmonogram przeprowadzenia wyborów.

Radnym może zostać uczeń/uczennica klasy VII lub VIII szkoły podstawowej oraz młodzież do 18-go roku życia z terenu gminy Golina.

Kandydaci na radnych zgłaszają się poprzez przesłanie lub dostarczenie wypełnionego formularza zgłoszeniowego do szkoły w okręgu wyborczym, do którego przynależą, według wzoru, który stanowi załącznik nr 2 do Statutu. Przekazanie formularza zawierającego podpisane oświadczenia i zgody jest warunkiem niezbędnym do objęcia mandatu radnego.

Termin składania zgłoszeń przez kandydatów na radnych – 07-05-2024r.

Ogłoszenie list nowych radnych MRG w Golinie na IV kadencję (2024-2026) - 21-05-2024r.

Szczegóły: >>>KLIKNIJ TUTAJ

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY: >>>KLIKNIJ TUTAJ

2024-04-11 --> id: 1800

Mistrzostwa Powiatu w piłce nożnej chłopców – Igrzyska Dzieci

Po raz kolejny nasza drużyna chłopców z rocznika 2011 i młodsi udowodniła znakomitą formę piłkarską na Mistrzostwach Powiatu, które odbyły się 9 kwietnia w Rychwale na boisku orlik. W zaciętym finale padł remis 0:0 i o mistrzostwie decydował konkurs rzutów karnych, w którym niestety przegraliśmy 5:4. Cała nasza drużyna zasłużyła na ogromne brawa, wszyscy zawodnicy pokazali ogromną wolę walki i charakter sportowy, szczęście naprawdę było bardzo blisko.

Tabela końcowa turnieju:
1. Rychwał
2. Kawnice
3. Kleczew
4. Grodziec
5. Ślesin
6. Wysokie

Naszą szkołę reprezentowali: Denis Demirov, Dawid Jaśkiewicz, Szymon Kałużny, Igor Dryjer, Filip Koper, Wiktor Kruszyński, Adam Sobczak, Bartosz Jamrozik, Kacper Kwitowski, Szymon Modelski.

Wielkie GRATULACJE!!!

2024-04-09 --> id: 1799

Innowacja pedagogiczna „Drama club”

„Dzisiaj cały świat mówi po angielsku” – to zdanie powtarzają dzieci i dorośli. Jednak wszyscy doskonale wiedzą, iż sztuka uczenia się języków obcych jest bardzo trudna i niejednokrotnie zdarza się, że wielu z nas brakuje motywacji do utrwalania i zdobywania wiadomości i umiejętności językowych. Głównym celem niniejszej innowacji jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego w szkole oraz motywowanie uczniów do pracy poprzez połączenie nauki z teatrem i piosenką. W ramach działalności koła językowego „Drama club” uczniowie klas III zaprezentowali przed dziećmi z oddziałów przedszkolnych przedstawienie „Seasons”. W trakcie występu aktorzy zaśpiewali także piosenki: „I hear thunder”, „Seven days”, „Baa baa black sheep”, „Rainbow”. Obserwując postępy dzieci na zajęciach koła teatralnego oraz podczas przygotowanego przez nie przedstawienia, stwierdza się, iż uczniowie wzorowo odegrali powierzone im role.

2024-04-08 --> id: 1798

Prelekcja na temat cyberprzemocy i agresji rówieśniczej

W związku z potrzebami i podejmowanymi przez szkołę działaniami z zakresu bezpiecznego, odpowiedzialnego korzystania z telefonów komórkowych, bezpieczeństwa w sieci i rozpowszechniania na terenie szkoły zabronionych prawnie treści, w dniu 3 kwietnia 2024 roku dla uczniów klas VI i VII zorganizowano spotkanie z funkcjonariuszami Policji. Prelekcję interwencyjną przeprowadzili dzielnicowi: starszy dzielnicowy, asp. szt. Błażej Borowiec i dzielnicowy sierż. szt. Mateusz Grymuza.

Głównym celem spotkania było dość szeroko pojęte „Bezpieczeństwo w sieci”. Prelekcja miała na celu edukację prawną młodzieży w zakresie cyberzagrożeń. Funkcjonariusze rozpoczęli spotkanie od wyjaśniania ważnych pojęć: „cyberprzemocy” oraz „cyberprzestępczości”. Następnie poruszyli problem udostępniania zdjęć, adresów oraz innych danych, które mogą wykorzystać internetowi przestępcy po to, żeby wzbudzić ich zaufanie i nawiązać znajomość. Funkcjonariusze włączając uczniów w tematykę bezpieczeństwa, uświadamiali ich o skali problemów społecznych i zdrowotnych jakie niesie za sobą współczesna technika m.in. media społecznościowe, Internet, telefony komórkowe. Poruszane tematy dotyczyły odpowiedzialności i konsekwencji niewłaściwych zachowań, w tym agresji fizycznej, słownej, agresji internetowej, hejtu - obrażania, znieważania innych. Podczas zajęć dość szczegółowo omówiono wątek mobbingu internetowego, zniesławienia, znieważania oraz niedozwolonego rozpowszechniania treści z zakresu pornografii. Prowadzący przypominali także, że robienie komuś zdjęć, filmów bez jego zgody, a następnie publikowanie ich w Internecie podlega Kodeksowi Karnemu. Zdjęcia, które obrażają, ośmieszają, poniżają są jedną z form przemocy, która może mieć poważne konsekwencje prawne. Funkcjonariusze uświadamiali młodzież, że każdy kto dowie się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu, ma obowiązek zawiadomić o tym rodziców, dyrektora szkoły, wychowawcę, pedagoga szkolnego, policję. Podkreślono, że w sieci dochodzi do licznych zachowań antyspołecznych, a przede wszystkim agresywnych, w których młodzi ludzie są nie tylko ofiarami, ale coraz częściej sprawcami. W oparciu o przykłady z życia szkolnego i społecznego prelegenci w przystępny sposób przedstawili procedury i konsekwencje prawne wobec nieletnich, stosujących wirtualną przemoc w stosunku do innych użytkowników. Każdy z nas powinien znać i stosować się do ustalonych prawnie zasad, które pozwolą uniknąć niebezpieczeństw i cieszyć się korzyściami jakie płyną z nowoczesnych technologii.

Z kolei w klasie IV policjanci z udziałem wychowawcy omówili zagadnienia z zakresu przemocy rówieśniczej. Prowadzący przeprowadzili pogadankę wychowawczo - dyscyplinującą, podczas której dzieci przedstawiły swoje problemy z zakresu przemocy słownej i psychicznej m.in. przezwiska, wyzywanie, szarpanie, a nawet bójki. Funkcjonariusze upomnieli uczniów o konsekwencjach takich zachowań oraz przedstawili przykłady metod rozwiązywania tychże konfliktów. Zwrócili uwagę na budowanie dobrej atmosfery w klasie oraz na poszanowanie drugiego człowieka.

Lekcje prewencyjne skierowane do młodzieży stanowiły nie tylko ważne lekcje profilaktyczne, ale również wychowawczo-dyscyplinujące. Spotkania z udziałem nauczycieli, wicedyrektora oraz pedagoga szkolnego przebiegły w przyjaznej atmosferze.

2024-04-05 --> id: 1797

XII EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU WIEDZY O ZDROWYM STYLU ŻYCIA „TRZYMAJ FORMĘ!” 2024

W ramach współpracy z Sanepidem - Sekcją Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia w Koninie w dniu 22 marca 2024 roku na etapie szkolnym nasi ósmoklasiści kolejny raz mogli sprawdzić swoją wiedzę w XII edycji ogólnopolskiego konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”. Rywalizacja odbywa się w trzech etapach: szkolnym, powiatowym i wojewódzkim. Organizatorami są: Główny Inspektorat Sanitarny, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców oraz Wojewódzkie Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne.

Konkurs adresowany był do uczniów klas V -VIII szkół podstawowych zainteresowanych zdobyciem i pogłębianiem wiedzy z zakresu zdrowego stylu życia, zbilansowanej diety i aktywności fizycznej. Do konkursu z naszej szkoły przystąpiły trzy chętne uczennice klasy VIII tj.: Laura Kaczan, Dagmara LorencGabriela Korzeniewska.

Cele konkursu to m.in. edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród dzieci i młodzieży szkolnej poprzez promowanie zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety, a także:
1) pogłębienie wiedzy na temat prawidłowego żywienia i zdrowego stylu życia oraz ich znaczenia dla organizmu człowieka,
2) doskonalenie umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów żywnościowych,
3) wspomaganie uczniów w wykorzystaniu zdobytej wiedzy i praktycznego zastosowania zdobytych informacji,
4) rozwijanie zainteresowań młodzieży w zakresie zdrowego stylu życia,
5) kształtowanie postaw i zachowań w zakresie prawidłowego żywienia i uprawiania aktywności fizycznej,
6) propagowanie zdrowego stylu życia w szkole, w domu i środowisku pozaszkolnym.

Zgodnie z obowiązującym regulaminem pierwszy etap konkursu na poziomie szkolnym przeprowadzono w wersji online. Zadaniem uczestniczek konkursu było samodzielne rozwiązanie testu z pytaniami zamkniętymi.

Do powyższego przedsięwzięcia młodzież pod względem edukacyjnym wspierała p. Wioletta Sobczak – nauczyciel biologii, od strony technicznej i merytorycznej pani wicedyrektor Małgorzata Osajda, oraz pedagog szkolny p. Jolanta Ryczek poprzez udostępnianie materiałów edukacyjnych i koordynowanie działań.

2024-04-04 --> id: 1795

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Autyzm to specyficzny sposób pracy układu nerwowego, w tym mózgu, będący przejawem neuroróżnorodności. To zjawisko o bardzo szerokim zakresie i wielu odcieniach, stanowiące wachlarz zróżnicowanych cech, zachowań i objawów. Aby przybliżyć uczniom naszej szkoły tematykę autyzmu, na naszym korytarzu szkolnym powstały stacje „Zrozumieć Autyzm”. Uczniowie mieli sposobność obejrzenia krótkiego filmu o tematyce autystycznej, wyrażenia swoich emocji nieco inaczej, sprawdzić swoją wrażliwość na dźwięki, do stymulować percepcję wzrokową czy skorzystać ze ścieżki sensorycznej. Umiejętność otwierania się na to co inne, zainteresowanie drugim człowiekiem i jego losem to wartości, o których warto przypominać. Problemy osób z niepełnosprawnościami wynikają często z barier, które sami niepotrzebnie tworzymy bojąc się inności. Nie bójmy się. Starajmy się lepiej zrozumieć, aby łatwiej wspólnie funkcjonować w społeczeństwie.

Głównym celem projektu było podnoszenie świadomości społeczności szkolnej oraz przedszkolnej wiedzy na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Nad organizacją czuwały panie: Biernacka Monika, Bryś Aleksandra i Lewicz Kinga.


nowsze   starsze